Proč pěstovat, jíst a milovat klíčky?

S přicházejícím jarem je ideální čas, zapojit do našeho jídelníčku naklíčená semínka a luštěniny. Všude možně se můžete dočíst o jejich blahodárných účincích na naše zdraví, ale je to skutečně tak? Nejedná se pouze o marketingový tah supermarketů, které se nás snaží nalákat vidinou zdravějšího životního stylu? Sice jsou na první pohled velmi malá a nenápadná, ale ukrývají v sobě obrovskou sílu, tolik potřebnou pro naše tělo. Jejich konzumace podporuje imunitní systém i trávicí ústrojí. Zkrátka přesvědčte se o jejich kvalitách sami.Naklíčené fazole
 
S čím vlastně začít, když obsahují celou řadu prospěšných látek. Co třeba minerály, z těch nejvýznamnějších je to železo, draslík, zinek nebo vápník. Jejich blahodárné účinky na lidské zdraví jim zkrátka nikdo nezapře. Obsahují celou řadu antioxidantů a krom toho i vysoký obsah vitamínů C, který pomáhá posilovat náš imunitní systém. Pokud necháte klíčky vyklíčit o něco déle, objeví se na nich drobné lístečky. Právě ty obsahují vysoký podíl zeleného barviva – chlorofylu, který je velmi oblíbený, hlavně díky své schopnosti detoxikovat organismus. Klíčky mají ale také regenerační schopnosti nebo bojují s poruchami imunitního systému. Pouze jediná hrst naklíčených semínek vám dodá doporučenou denní dávku vitamínů a minerálů? No není to skoro zázrak? Díky pravidelné konzumace se tak nemusíte bát virových onemocnění.Mungo fazole
 
Klíčky můžete konzumovat nejenom samotné, ale přidávat je i do nejrůznějších pokrmů. Velmi chutné budou například v salátu, pomazánce nebo třeba polévce. Asi nejlepší na tom všem ale je, že si můžete semínka a luštěniny nechat snadno naklíčit doma za oknem. Naklíčit si můžete téměř cokoliv – mungo fazole nakliceno.cz, hrách, cizrnu, řeřichu, slunečnice, čočku a mnoho dalších. Semínka však vždy nakupujte v obchodech se specializovanou výživou, ne v zahradnictví nebo supermarketu.